tisdag 31 mars 2009

Jag en ekorre

Halloj!

Somliga människor är som ekorrar samlar på olika saker.Jag tillhör dessa.

Igår fick jag nippran,helt av Myntdrottningen städutbrott.Här ska rensas upp tänkte jag.In i bokhyllan rev fullkomligt ut allt.Jag tänkte för mej själv .Så duktig jag har varit som har sådan ordning på olika saker*klappar mej på axeln*Ibland så imponeras jag av mej själv.Men jag kan lova er att jag hade en alldeles förträfflig rolig stund.Och nu kommer det att drabba er i både stora och små portioner.Börjar med att när vi hade hästar så samlade jag på roliga tecknade bilder .Här kommer ett utval.När man ska köpa ponny/häst kan det vara svårt att hitta just "min" ponny/häst.

Ja det finns många skojare innom djurvärlden.

De som säljer hundar på parkeringsplatser eller skriver i sina annonser: Följer SKK regler.Det kan låta väldigt tryggt.men det står bara för att de är chipmärkta och ibland vet.. besiktigade.Inga stamtavlor och inga seriösa uppfödare står bakom och kan hjälpa dej.Därför är det viktigt som uppfödare att ta sitt ansvar och göra så bra man kan.Att följa upp och hjälpa sina valpköpare.

 Många påstår att blandrashundar är friskare hundar.Visst det finns många bra blandrashundar.Men när du kommer på tredje fjärde ledet (rondellhundar)då får du problem.För då har du alla de problem som finns i rashundarna i dubbel bemärkelse..Man vet ju inte vad det är man får med sig hem eller hur liten/stor hunden blir. För somliga behöver det inte vara 1 April för att bli lurade.    

       

Man kan ha stora förväntningar.

Dagens ordspråk:Att dölja ett fel med en lögn är som att att ersätta en fläck med ett hål.

Ha en bra dag all a önskar Yvonne :-)

 Plockade en ros hos solstrålen varsågod och ta en med er en

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar