tisdag 17 mars 2009

Vem som har pengarna

Morn morn!

Igår hade jag ett inlägg om var pengarna  tar vägen .Då slog mig tanken .På  min tid som ung flicka fanns det en tidning vid namn Lyckoslanten . Där fanns då två personer som man skulle identifera sig med Spara och Slösa.Jag har läst att det är Swebank som ger ur den för att lära barn att spara.Det var nu tanken slog mig... Vem är Spara och vem är Slösa??Ja det behöver man inte vara så intelligent för att lista ut,eftersom pengarna är slut i banken.När de höga cheferna har försett sig 7-9mille/år Då  blir det bar småslantar till folket och sist i kön står pensionärerna.De höga cheferna  kan ju också ha dresserat dessa myror till att gå hem med pengarna till dom.

Lyckoslanten idag med ny  design.

 

 

 

  

 

Något som vi har och ska slösa med är vår kärlek och humor.Här kommer lite att skratta åt .

Två blondiner sitter på en parkbänk i Göteborg när efterfesten var över,och tittade på månen .Då sa den ena.

-Vart är det längst till månen eller Borås?

-Ahh Ser du Borås eller??

*****************************************************’*

Gamle August hade just grälat med gumman för tusende gångenunder deras långa äktenskap.Den här gången blev han så ursinnig så han skrek:Nu har du gått för långt.Jag skjuter mig heller än lever tillsammans med dej.Sedan tog han bössan ,gick bakom husknuten och avlossade ett skott.Han förväntade sig att hustrun skulle komma springande men ingenting hände.Efter en halvtimmes neslig väntan i kylan tvingades han gå in igen.Gumman gav honom en förströdd blick och frågade:                 Tog det inte ?

Dagens ordspråk:Det finns människor som inte får ut annat av sin rikedom än fruktan att förlora den.

Antoine de Rivarol

Ha en bra dag Kram Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar