måndag 9 mars 2009

Kurskväll

Vov Bella här!

Ulla har visat mej hur man loggar in.Så nu tänkte jag att berätta för er vad som hände igår.. Jo jag och min son Balder vi var tillsammans på kurs.Bonizas hundskola Jag var så stolt över min son ,han sköte sig exemplariskt .Här kommer en bild på honom,Jag är precis som alla mammor stolt över alla min valpar.

Och vill ni se fler foto på Balder så gå in på hans hemsida ja ja hans å hans jag menar hans mattes Eva hemsida .Åter till kursen,de tvåbenta har mycket för sig.Först så gick vi en promenad alla ekipagen (svårt ord det där,tungan nästan fastnar i munnen) kunde räkna till att vi var 9. Jaha sen stannar dom och man skulle sitta ner, för att gå fram sitta ,och sen hälsa fint på den andra hunden, oj oj  där var några som jag tänkte ge ett tjyvnyp ,men vad hände då? jo... då fick men inget godis.Dom såg väl inte hur den andre visade tänderna.Men nu ska ni få höra .

Tänk er de tvåbenta står som fågelskrämmer med armarna ut ,och vill att vi ska stirra dem i ögonen ups!! när vi gjorde det så kom klick och godis.Jag hörde både Monika och Lotta säga att det var för att få upp kontakten Ja.. jag har alltid kontakt med min matte ,om det inte kommer en katt förstås Ja sen var där flera övningar som jag klarade.

Sen kom det svåra ,vi gick alla in i teorisalen och hör och häpna där skulle det övas passivitet. Ve och fasa vad får jag se joo den där store brune besten stirra mig i ögonen och morra ,men jag var inte sen att svara.De tvåbenta satte något för så att jag slapp se henne. Både jag och min son klarade kursen galant.....Nä nu ska jag krypa ner i bingen igen

PS höll på att glömma att Ulla sa till mej glöm för allt världen inte att plåna ut spåren med ett ordspråk DS

Dagens ordspråk : Alla klagar över sitt dåliga minne men ingen över sitt dåliga förstånd .

Ha en bra dag  Kram  Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar