torsdag 26 mars 2009

Olikheter

Vi är alla olika .Och tur är det.Det är det som gör variationen så vacker.Min gubbe är bra på att räkna .Men ekonomi ja det är han usel på.jag är så där på att räkna,men bra på ekonomi.Tänk så bra att vi kan kompletterar varandra .På tal om att kunna räkna måste berätta en historia för er.

Ett expresståg gick längs en av de största boskapsfarmarna i Texas.En av passagerarna betraktade intresserat de väldiga hjordarna på fälten .När tåget passerat farmen vände han sig till sin granne och sa:-Det var många kreatur,det där.Jag räknade till11.422 stycken.Den andra stirrade häpet på honom.Det var det märvärdigaste jag varit med om sa han.saken är den att jag äger den farmen och jag vet att att där finns exakt 11.422 kor.Hur i hela världen kunde ni hinna räkna dem från ett tåg som går 100 km fart ?

-Å.det är ganska enkelt bara man kan knepet.jag räknar ben sen dividerar jag med fyra .....

Man kan vara vänner fast man är olika.

En viss skillnad finns ju

ändå ...

Dagens ordspråk: Vackert är egentligen allt som ses med kärlekens ögon. Christian Morgenstern

Ha en bra fredag Kram Yvonne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar