måndag 30 mars 2009

Pokernatt med gänget

Vov!! Det är Bella igen.

Idag har jag sååå ont i huvudet och trött Jag ska berätta vad som hänt..Igår kväll var jag på kurs som ni vet.Jag och min son fick så mycket beröm kan ni tro.Och vet ni vad.. berätta det inte för någon men matte fick tillsägelse .Man ska inte använda namnet när man tillrättarvisar sa Lotta och inte nej  så ofta .Hoppas att min matte tar råden till sig nu.Matte tog ett kort på hela gruppen som jag såg att hon la i datorn så det har jag letat upp

Jag gick och bjöd hem de som hade lust på lite poker.Det var en del som kom .

Plötsligt när jag höll på att vinna så hörde jag något schhh sa jag(jag har väldigt bra hörsel nämligen) jag måste kolla så inte matte/husse har vaknat.Smög mig försiktig och öppnade dörren till sängkammaren Phuu!! dom sov.Ulla låg hos dom,hon är så trött för hon ska ha valpar snart.Jag vann hela spelet.

Sen väckte jag Ulla för hon hade lovat att köra dem hem.jag hade ju druckit så jag kunde inte köra.Ja ja jag är ingen fyllehund tro inte det.Men nu förstår ni varför jag är trött och har ont i huvudet.

Upps!!! ....råkade trycka på en tangent och en liten rolig historia kom fram. 

Det hade varit jordbävning i hemtrakten varför familjen skickade sin lille son till släktingar i södra Italien .Redan efter ett par dagar fick familjen ett telegram :

"Returnerar pojken.skicka  jordbävningen istället"

Som ni vet så har jag ett bra minne så jag sätter in

Dagens ordspråk:"Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivet klokare" Johann Kaspar lavater

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar