fredag 20 mars 2009

lördagsskoj

Morn morn!

På skolan där jag arbetade hade jag denna text på min dörr.Det intresantaste var att de elever som hade dyxelexi  kunde läsa på en gång vad där stod .

Einlgt en uneörnskdning på ett egnsklet uivtnierset så seplar det inegn rlol

i viekln odrnnig bksortnävea  i ett ord såtr , det edna som är vtikigt är att

fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer

och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr

vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.
Gnaksa färckt tcyker jag!

***********************************************************

 

Amerikansk internethistoria (Skröna)

Ett medelålders par från Norra Usa längtade en kall vinter till värmen.De bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på det hotell där de hade tillbringat bröllopsnatten för 20år sedan.Mannen hade längre ledighet så han åkte ner en dag i förväg.När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade dator.Och beslutade att skicka mail till hustrun.

Han missade dock en bokstav i namnet,så mailet hamnade hos en prästänka.som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det hade kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och han läste på skärmen.

Rubrik:

Till min älskade hustru

Jag har kommit fram,jag vet att du är förvånad att höra av från mig.De har datorer här numera och man tillåts att skicka mail till sina kära och nära

Jag har just checkat in.allt är förberett för din ankomst,jag ser  fram emot att få träffa dig då .Hoppas att din resa blir lika problemfri som min

PS Det är verkligen varmt här nere DS

 

Dagens ordspråk:Du som tycker att dagarna går och livet flyr.Ta dig samman och gör någonting onyttigt.

Ha en bra lördagKram Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar