torsdag 11 februari 2010

Ovanligt korkat

Får ibland höra att jag inte har alla hönsen inne.Här är fler som inte har det.

Dessa är sanna historier!

Halvvägs genom middagen en kväll berättade vår vän Jim om sin tid som fotbollsspelare i skollaget, där han varit defensiv forward.
”Ägnade du dig åt någon sport under skoltiden, Mike?” frågade hans fru mig.
”Ja”, sa jag. ”Jag höll på med skytte.”
”Vad kul!” sa hon. ”Anfallare eller försvarare?”

*************************************************

Eftersom jag var ny som patient var jag tvungen att fylla i ett formulär för läkarens register. Sköterskan som läste igenom formuläret lade märke till mitt ovanliga efternamn: Nalywajko.
”Hur uttalas det?” frågade hon.
”Na-li-wai-ko”, sa jag, stolt över min ukrainska bakgrund.
”Vad fint”, sa hon och log.
”Ja, det är melodiskt”, svarade jag.
Sedan frågade hon med vänlig röst: ”Och vilken del av Melodien kommer er familj från?”

**************************************************

Vid 82 års ålder ansökte min man om sitt allra första pass. Han fick veta att han behövde ett födelsebevis, men hans födelse hade aldrig blivit officiellt registrerad.
När han förklarade sitt dilemma för mannen som ansvarade för pass­ansökningarna fick han ett svar som inte var till någon större hjälp. ”Det är okej”, sa tjänstemannen. ”Det du kan göra är bara att skaffa ett attesterat intyg från den läkare som förlöste er.”

 

Dagens klokord:Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet.James Thurber

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar