fredag 19 februari 2010

Nu har det hänt

Ja.Igår hände det! Inte alls det ni tror.
Det kom två killar och tog ner snön från carportstaket och snön från pensionärkuvösen.
Det var Andreas som hade tagit med sig Radek.                                             

Andreas är lång och kunde ta det yttersta på carportstaket.

Men han slängde upp Radek på taket som vägde betydligt mindre.

Andreas tog bort all snön som låg uppåt husväggen.Han sa att det inte är bra att ha snö uppåt väggen.

Sen var det pensionärkuvösens tak. Radek var duktig han visste precis hur han skulle gå på bjälkarna.Som ni ser så var det mer än  20cm snö!

Pågarna fick naturligtvis en fika innan de körde hem

Snön lämnade de kvar.

____________________________________________

Så tar vi en historia.

Det är inte många utanför militären som vet vad en kvartermästare gör, så under mitt hangarfartygs familjedag demonstrerade jag en procedur som kallas semaforering; jag tog mina ?flaggor och signalerade en tänkt båt.
När jag var klar pekade jag på en liten flicka längst fram och sa: ”Då vet du alltså vad det är jag gör nu?”
”Ja”, svarade hon. ”Du är hejaklacksledare.”

_____________________________________ 

Dagensklokord :Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor.

Kör försiktigt alla!!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar