lördag 13 februari 2010

I går fick jag fnatt

Igår fick jag fnatt Ja ja jag vet att det finns de som menar att det har jag varje dagMen igår var det detta annat fnatt.Jag satt och kom ihåg min mormors kakor som vi barnbarn älskade och som jag bakade när pågarna var små..Nu tänkte jag ska jag ta mej i kragen och vara duktig(alltså mer än vanligt)

                                              

Vi barnbarn kallade dom för gåsalortar.Den till höger gjorde jag med florsocker med chokladsmak.

(Flower jag har lagt in foto på mina kakor)

Medan ni smakar på lortarna så serverar jag roliga historier.

Vi skyndade iväg till akuten med vår fyraårige son Ben. Han hade en fruktansvärd hosta, hög feber och kräktes. Efter att ha undersökt honom frågade läkaren Ben vad han tyckte var allra värst. Ben tänkte efter en stund och svarade sedan med hes röst: ”Det är nog min lillasyster.”

***************************************************

På väg hem från miniorscouterna ställde mitt barnbarn den stora frågan till sin far. ”Pappa, jag vet att bebisar kommer från mammors magar, men hur kommer de egentligen in dit?” frågade han oskyldigt.
Min son hummade och harklade sig ett tag. Med harmsen blick tog sedan mitt barnbarn till orda: ”Du måste inte hitta på någonting, pappa. Det är okej om du inte vet.”

****************************************************

Dagens klokord:”Man får ta folk som de är,
och inte som man vill att de ska vara."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar