tisdag 16 februari 2010

Inte lätt att leva i IT åldern

Time delay deleted, new posting is 19.14049621:

När pappas parabolantenn pajade hörde jag honom prata länge och väl med supportavdelningen per telefon. Han drog ut tv:n från väggen och beskådade virrvarret av kablar som vällde ut från apparatens baksida. Han såg fullkomligt överväldigad ut.
”Okej. Så här gör vi”, sa pappa till slut till teknikern. ”Jag lägger på luren och studerar på högskolan några år. Sedan ringer jag tillbaka så kanske vi förstår varandra bättre.”

*************************************************

 

Min drygt 50-åriga väninna Nancy och jag bestämde oss för att visa hennes mamma hur fantastiskt internet är. Vårt första drag var att gå in på en populär söktjänst. Vi berättade för henne att hon kunde få svar på vilken fråga som helst. Mamman var väldigt skeptisk tills Nancy sa: ”Det är sant. Skriv bara vad du letar efter.”
Jag satt redo med fingrarna på tangentbordet medan Nancys mamma tänkte efter. Sedan sa hon: ”Hur mår min faster Helen?”

Dagens klokord: Livet är som att dansa tango två steg fram och ett tillbaka

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar