tisdag 7 april 2009

. ......VÅR

   Man ska ju alltid sikta högt eller hur?Nu när det börjar att våras så har man så höga förväntningar och mål.

Förr så var jag såå duktig satte alla olika grönsaker.           

                

              
 

                   

Hade ordning på var de stod med fina skyltar.men sen när det var dags att rensa

Fy!!! vad jag slet för att se var alla stod.Ogräset växte fortare än vad jag kunde rensa.Det projektet är nerlagt.

Nu har jag s.k Engelsk trädgård.Blommorna växer så att säga in i varandra Inte mycket rensning.

                                       

                                                                       

Då får man tid att njuta.      

         

Har man inte egen trädgård så kan man ha dessa förväntningar .Man får då hoppas på att det regnar med jämna mellanrum eller att man har bra fysik.

Jag visade dessa trädgårdsskulpturer för Kjell och tyckte att det var kanske något att ha?

Hans blick och kommentar skulle ni sett och hört.

Så det blir inget med dessa skulpturer.Men ....kan ni se framför er folkvandringen hit.?

Man hade kunnat sätta upp förfriskningsstånd med kaffe och glass?Bli rik .Nä nä..  det enda den fattige blir rik på är lus och långa naglar..Men visst är de fina?? 

Dagens ordspråk:Det är ingen konst att bli gammal.Konsten är att vara gammal

Ha en bra dag önskar Yvonne:-)                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar