torsdag 2 april 2009

Mordförsök på skåningen

Igår gjordes ett tappert "mordförsök" på skåningen.Men som tur var hade jag kameran med mig och kunde ta bild på de skyldiga.Det var två så kallade vänner.

Oh!!Dom började så försåtligt.Bjöd på kaffe med goda ostbullar.Inget ont anande så lät sig skåningen sig väl smaka .         

Lotta visar upp lockbetet.Sen fikade vi all sköns ro.Skåningen helt ovetandes om vad som väntade henne.

                          

Sen bar det iväg..Först så var det en äng... sen en till... sen en till.Tro för all del inte att det var slätmark.Nä det var knuddigt och besvärligt.

Och för att komma till alla dessa ängar så måste vi forsera stenröse med taggtråg överst.

Här ser ni bilder från "brottsplatsen"Men skåningen kravlade,stapplade sig igenom,svitten lackade.Ont i knäna.Vi gick och vi gick.Men skåningar klagar inte så det vara bara att bita ihop och fortsätta.Men de gav sig inte.Vi kan gå bort till kullen där! 1/2 timme längre bort,då sa jag:jag sidder här och väntar på er.Nähä det skulle dom inte.

 

Skåningen gottade sig med att även Eva fick kravla sig igenom.

När skåningen började pusta sa bägge med en mun Men Yvonne hundarna trivs!Som om det hjälpte.

Skånesingel...Och fler bilder från brottsplatsen                                   

                                    

  

Men skåningar är av ett segt släkte trots att de är gamla och slitna.Men tro inte att de andra två gav upp.Nä jag hörde att de viskades och tasslades.Jo frågade med ett oskyldigt leende vi tänkte att till pingst skulle vi kunna träffas och grilla korv,kommer du?Jag förstod deras lömska angrepp men vi skåningar bävar inte för att vara där det är hitt.Så jag sa:självklart vi ses till pingst.

Dagens ordspråk:Ingen har dött ännu av frisk luft och rena kalsonger.

Kram ha en bra dag önskar Yvonne :-)

PS Tack Eva och Lotta för en trevlig eftermiddag DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar