lördag 18 april 2009

........Lika men ändå olika

Är lat så här på söndagen.Så jag tar några bilder som visar att vi är lika men ändå olika.

 

Sen kom jag att tänka på att fastän vi är människor så är vi olika .och tur är det.

Bara tänk så olika vi städar. Jag tänker på mej och min gubbe.Jag börjar med att ta undan sen tvättar jag alla golven ,och sätter tillbaka sakerna igen.

Min gubbe städar på ett annat sätt 

Sen blir vi olika med tidens gång också

Men viktigast av allt tappa aldrig självförtoendet.var människa är unik.

När jag fyllde 75 år gav min son mig en vacker portmonnä fylld med 75 stycken 20-kronors sedlar.

Nästa dag var jag ute och scoppade och plockade upp min jättestora sedelbunt.

Expediten bara tittade häpet."Är du cocktailservetris"?frågade hon.

"Nej",svarade jag och räknade fram pengarna."jag är magdansös"

Dagens ordspråk:Utan mod kan du inte förändra någonting Maya Angelou

Ha en bra dag önskar  yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar