fredag 24 april 2009

.......Blandgodis

Nu har jag jobbat nästan i en hel vecka,och det är med blandade känslor.Det är ganska tufft att jag ska kunna hjälpa till med en musikal på en och enhalv vecka.Gunilla som jag vikarierar för har gjort bra manus att följa,men det är mycket omkring som jag inte vet om.Tex att Rulla ner mörkergardinerna ta fram UV lampan på scenen.Eleverna ska ha vita handskar de blir en enorm effekt i UV lampan när de tecknar.De ska ha musikalen vecka 19.Men eleverna är jätteduktiga.Igår när vi repade fattades några elever.Men de andra hoppade in och tog deras roller så att allt flöt på bra.TEMAT är smurfar.Den kommer att heta SMURFFESTIVAL.

Hur vi ska göra med den blå färgen i ansiktet har vi inte klurat ut.Är det någon som vet?????

*********************************************

Godis kan ju vara för både ögon och öron Här kommer några bilder som ni kan njuta av

Det är gatumålare som har gjort tredimensionella bilder Varsågod.

Lite roliga historier om sprit.

Absolutisten hamnar bredvid en rockstjärna på flyget.När planet har lyft beställer musikern in en whisky med soda.

"Ska det vara samma här?" frågar flygvärdinnan absolutisten.

"Jag låter mig hellre bindas överfallas av en skock galna fruntimmer än jag låter en droppe sprit snudda vid mina läppar"fnyser han.

"Ta den här"säger rockstjärnan och räcker tillbaka drinken."Jag visste inte att man kunde välja.

******************************************************

Jonsson satt på krogen och hade just fått in varmrätten till vilken det medföljde ett immigt glas skåne.Andaktsfullt höjde han glaset då han genom krogfönstret upptäckte en fönsterputsare.

Jonsson ställde ner glaset och skyndar sig ut från krogen.Och istället inträder fönsterputsaren som skyndade sig fram till Jonssons bord,tog nubbeglaset och sveper det.

Hovmästaren skyndar sig fram :

-Är ni galen människa ?Här sitter en gäst!

-Han kommer inte tillbaka,flinar fönsterputsaren.Vi är medlemmar i samma IOGT -loge

******************************************************

Dagens Ordspråk:Det är fler som drunknar i vin än vatten. 

ha en bra dag önskar yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar