fredag 3 april 2009

Två olika Lördagsgodis

Tjenixen!

Jag brukar ha roliga historier på lördagen som godis .Så också idag.Två helt olika historier En sann en påhittad.

Natten mellan torsdag och fredag så började Ullas värkar.Hon snodde runt som en karusell.Sen började själva valpningen Kl:10.30.Första valpen kom Kl:11.00 en tik,sen kom två tikarna till. Två hanar kom sist.De var väl artiga och lät damerna gå först.Allt var färdigt Kl:14.30.Sista hanen kom säte .När han gjorde entrè så var han så gott som död.Där var inget liv i honom.Men jag började ge konstgjord andning,sög honom,och efter ca:10 min så såg jag att det vände till det bättre.Fick faktiskt ett spontant beröm av Kjell.Han sa att hade jag inte varit så duktig så hade valpen inte klarat sig*knycker stolt på nacken*.Det är första gången Ulla får valpar ,men hon var så duktig.Hon uppför sig som en äkta skåning(förr hade de namnet Skånsk terrier)Hon passar sin valpar så fint .

Valpröra... Hanen längst bort  med det bruna huvudet var han som kom sist.Jag kommer att lägga ut bilder på min hemsida hela tiden för de som vill följa och se deras uppväxt.adressen är.

peacewoods.kennel.dinstudio.se

***************************************************************

Lördagens andra roliga historia

En blond kvinna kommer farande som ett skott i sin nya fina sportbil och blir stoppad av en kvinnlig polis som också råkar vara blond.

-Kan jag få se körkortet?säger den kvinnliga polisen.Blondinen börjar frenetiskt riva igenom hela handväskan,och blir mer och mer stressad.

-Hur ser den ut nu igen??

-Det är fyrkantigt och så finns det en bild på dig!Till slut hittar blondinen en spegel som är fyrkantig och räcker över den till till den kvinnliga polisen.Den blonda polisen tittar på spegeln,lämnar sedan tillbaka den och säger

 -Det är OK att åka,Jag visste inte att du också var polis!

Dagens ordspråk:Att ta medicin är inte roligt,men att ha roligt är bra medicin.

Ha en trevlig lördag önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar