måndag 6 april 2009

Tänk vad allt har förändrats

Knackar på så försiktig på tisdagen .

Tänk vad allt har förändrats.Var och hälsade på min mor som bor här på ett hem.Jag tog ett kort av henne på min m-bil och hon frågade vad det var för en söt kamera.Ja försökte då förklara att det var en telefon.Men tös sa hon ska du lura din mor.Jag demostrerade hur den såg ut,visade foton som jag hade tagit.Hon skakade på sitt huvud och sa.Det där är helt omöjlig.Då insåg jag hur tiden hade rusat iväg och hur tekninken hade utvecklas.Jag gav mig inte in på en disskusion om data och sms.

Saker som var stora förr har blivet mindre och tvärtom.På tal om storlek så kommer här en söt historia.

Elefanten som sa till musen.Hmm.... jag tror att bänken sviktar ..Självklart sa musen vi är ju två.

När vi ändå är inne på det där om storlek,så ska man banta och motionera.Jag har så stora förhoppningar att gå ner i vikt men missar det alltid.Tror att jag är född i fel århundrande eller fel land .Om jag hade varit född 1800talet så hade alla trott att jag var rik med denna kroppen,eller om jag hade varit född i ett annat land så hade folk sagt att min man är rik.Men allt beror kanska på att jag är skåning.Brukar skylla på att jag är inte överviktig bara underlång

Dagens Ordspråk : "Man motionerar inte för att bli yngre,utan för att bli äldre"

Kram på er alla och ha en bra dag önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar