lördag 18 april 2009

....... Lördagsgodis

Ja så har en vecka gått igen och det är lördag.Då är det tid med lördagsgodis.Här kommer bilder på Ullas valpar.Tre tikar två hanar.

Historier som extra godis.

Jag skulla baka en stor sats småkakor,så jag bad min tioåring att läsa upp receptet och ingredienserna för mig och dubbla alla mått.Han gjorde som jag sa.Hans första instruktion löd." Sätt ugnen på 400 grader." 

**************************************************************

Sussane längtade förtvivlat efter att få lite ledigt från jobbet,men hon visste att chefen inte skulle henne ta någon semester.Då fick hon en vansinnig idè.Hon hängde sig upp och ner i taket ända till chefen fick syn på henne och frågade vad i hela friden hon sysslade med?

"Jag är en lampa"förklarade hon.

"Du har arbetat för hårt"sa chefen och såg bekymmrad ut."jag tror att det är bäst att du åker hem och tar det lugnt ett par dagar."Sussane hoppade ner och satte kurs mot dörren.

 Då reste sig hennes arbetskamrat upp från sin plats och följde efter."Och vart ska du ta vägen?"ropade chefen efter henne.

Jag går också hem sa Jeanette ."Jag kan inte jobba i mörkret"

Dagens ordspråk:Vännen är som en behå: nära hjärtat och bra som stöd.

Ha en bra lördag alla önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar