onsdag 22 april 2009

........Solfångare

Nu har Kjell och jag kastat solen till Hebbe nästan en hel vecka,hoppas att han är nöjd ?

              

                                                  

Hebbe som solfångare.Han tycks leka med solen också

Misstänker att snart får kossorna ha solbrillor på sej.

Jag fick en sånt fint rim för ett tag sen som jag vill att ni ska få läsa.Jag fick den av fingerfärdig.Det som imponerade mej var att hon hade tagit reda på så mycket om min ras.Tack än en gång för det fina rimmet fingerfärdig

DANSK/SVENSK GÅRDSHUND

Lantras värd att bevara
Ingen gatukorsning bara
Har funnits sedan vikingatid
Trivs på gården hemmavid.
Bekämpar råttor och möss
Duger som besättningsman till sjöss.
Dyrkar värme och sol
Hoppar upp när du är i din stol
Gillar närhet så ofta den får                                                                  På natten värms gärna dina tår
Med denna trofasta barnkära hund
Kan Du tryggt ta dig en blund
Den gillar även att hoppa runt 
Skäller sparsamt och sunt  
Vaktinstinkten är mycket bra
och vill inte att  Du ska dra.
Endast några timmars ensamhet  
vill den att gårdsfolket vet.
Fingerfärdig ©Lantras värd att bevara 

Dagens ordspråk:En droppe hunung fångar fler flugor än fem liter ättika.

Ha en bra dag alla önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar