torsdag 20 augusti 2009

Mamma är lik sin mamma

Ja den kända sången som "Sivan" sjöng,känner säkert de flesta till.

När man då har varit dålig så att man ej har kunnat damma eller städa på ett par dagar så ser det fruktansvärt ut,med tre hundar och en gubbe.

Då kom jag till att tänka på vad jag har läst för ett tag sen.

 

Jag har tillbringat oräkneliga timmar med att STÄDA!

 

                                            

           

Kom ihåg ... ett lager damm skyddar träet inunder.

Ett hus blir ett hem först när man kan skriva "Jag älskar dig" på möblerna.

                                                                                               

                                                    

                                                    

 

Det brukar ta mig åtskilliga timmar varje veckoslut att göra precis allt perfekt-om någon skulle komma.

Sen upptäckte jag att ingen kom:de var alla ute och levde livet och hade kul!      

  

                                          

                                          

 

                      

   

Så... numera,när jag får besök känner jag inget behov att ursäkta hur det ser ut i vårt hem.

De är mer intresserade av att höra om allt jag gjort medan jag var ute och levde livet och hade kul.

Och om du inte har räknat ut det här än,så....snälla lyd ett råd:

LIVET ÄR KORT NJUT AV DET! 

                                                                 

                                                                     

 

 

                                                         

          

                                                                

                             

 

Damma om du måste men vore det inte bättre att dansa ,eller baka en kaka eller så ett frö.

 

 

Fundera över skillnaden mellan önska och behöva ?

 Damma om du måste,men man har alltför lite tid,till att simma över floder klättra i berg,lyssna på musik och läsa böcker,umgås med vänner och leva sitt liv.

                                                                    

 

 

 

 

 

 

Damma om du måste,men världen är där ute med solen i dina ögon,vinden genom ditt hår,ett lätt snöfall,en regnskur .

 

Damma om du måste,men  tänk på att ålderdom kommer och den är inte vänlig .

 

Den här dagen kommer inte tillbaka!Så ta vara på den! Var snälla mot och med  varandra!!

 

 

 

Rätta svar:

 

Spillkråka,fiskmås,pilgrimsfalk,skrattmås och korsnäbb

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar