fredag 7 augusti 2009

Jobb

 

Det är ett tag sen jag slutade jobba.Under sin tid som arbetare har man olika perioder av olika arbeten.Jag har arbetat ute i samhället som

Barnsjuksköterska på Mas på  alla  avdelningar,

anstaltspedagog.trappstädare (för att kunna vara hemma med barnen).ridlärare,studielärare.Och som gymnasielärare.Det sista var de bästa åren.därför jag hade privilegiet att få arbeta med det jag tyckte om ett levande material och en fantastisk kollega.

Men klaga inte på era arbeten det finns alltid det som är värre

********************************************************

Olle hade fått jobb i verkstan och verkmästaren kommer och tittar in första dagen. Han är inte riktigt nöjd med Olles arbetstakt och säger:
"När ni sökte anställning tyckte jag att ni sa att ni kunde jobba för två?"
"Det gör jag också. För mig och min fru."

**********************************************************

"Ni får sluta som chaufför hos mej. Idag var det andra gången på två veckor som ni varit nära att köra ihjäl mej."
"Snälla direktören, ge mej en chans till."

*********************************************************

Den ene flyttkarlen till den andre:
"Vi måste hjälpas åt här. Om du tar det stora skåpet, så tar jag ansvaret
."

Dagens ordspråk:Du kan aldrig förändra någon annan människa än dig själv

Ha en bra dag alla  .Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar