torsdag 21 maj 2009

Ulla rapport

Ulla här

Nu ska jag bara säga att nu är jag så trött på att amma de små.

Bara kolla hur de fullkomligt kastar sig över mej.Nä nu har  jag fått nog.Jag har tagit ett snack med matte och vi kom fram till att...

  Hädanefter tar hon hand om maten och jag fostran.Men efter lite övertalning från matte ,hon förklarade det här med mjölkstockning.Då sa jag Ok jag  kan ta två stycken ett tag till.

 Nu börjar jag att se normal ut igen .Lite häng har jag fortfarande ,men vänta ni det ska bort det också.Men det ska jag säga er att fostra 5 stycken det sliter,men man är ju skåning så man klarar av en hel del . 

Matte ville lägga in en bild på rött till tävlingen så då får hon väl göra det  Det är på Gunillas blogg

Ha nu ser jag  det är ju när hon hade Linedance uppvisning.

************************************************

Matte brukar sätta in en historia så jag får väl hitta på en jag också ..

Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna". Jag sa till min make att jag skulle vara hemma vid midnatt,

"Jag lovar!"Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt.

 Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad.

Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger.

Snabbt som ögat, då jag insåg att min make förmodligen skulle vakna till, gal jag ytterligare 9 gånger.

Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom.

Nästa morgon frågade min make mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt.

Han såg inte arg eller sur ut.Pust!

Jag klarade mig denna gång!

Sedan sa han "Vi behöver ett nytt gökur.

"När jag frågade varför, svarade han"Ja, igår kväll gal göken i gökuret tre gånger, sedan sa den

"Oh Shit", gal 4 gånger till,harklade sig, gal ytterligare 3 gånger, fnissade, gal två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och pruttade."

 

 Dagens ordspråk:Männen regerar världen,kvinnorna männen .                                           

Ha en bra dag önskar Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar