söndag 3 maj 2009

........Måndag igen!

Jaha nu är det måndag igen,och det är bara att asa sig ur bingen och till skolan  

Det är ett antal år som man själv gick i skolan (alltså som elev ).men tänk vad vissa saker ändå  är samma

Kan väl ändå tillägga eftersom att jag fortfarande är i skolan (ingen kvarsittning) Att klimatet är tuffare hårdare.  

Läraren ger lilla Sara en mattelektion.
- Sara, om jag ger dej två kaniner, sedan ytterligare två kaniner och sedan ytterligare två kaniner – hur många kaniner har du då?
- Sju! säger Sara glatt.
- Nej. Lyssna noga nu. Om jag ger dej två kaniner, sedan ytterligare två kaniner och sedan ytterligare två kaniner – hur många kaniner har du då?
- Sju! svarar Sara igen.
- Vi försöker på ett annat sätt. Om jag ger dej två äpplen, sedan ytterligare två äpplen och sedan två till. Hur många äpplen har du då?
- Sex.
- Bra! Och jag nu ger dej två kaniner, sedan ytterligare två kaniner och sedan ytterligare två kaniner – hur många kaniner har du då?
- Sju!
Lärarens tålamod är slut.
- Hur sjutton får du ihop att tre omgångar med kaniner blir sju stycken? säger han högröd i ansiktet.
- Därför att det blir sex kaniner plus den jag redan har hemma!

Dagens ordspråk:Bättre få ord och fundiga än många och myndiga.

Ha det så bra alla önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar