söndag 17 maj 2009

.........Måndag

Povel Ramels kända sång: Det är måndags morgon och mitt huvud känns så tungt.Nu känns mitt huvud inte tungt för att jag har festat ,men kanske beroende att jag har för många bollar i luften

Men  så här trött  känner jag mig idag.

Men kommer jag bara upp och iväg så piggnar jag till.

Måste visa att kuvösen har fått en tillbyggnad

En hage utanför så kan valparna gå ut och in själva .Så småningom  kommer vi att göra  en större hage ute.

******************************************************

Det är noga med stavningen.

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinter till värmen på Mallorca där de gifte sig för 20 år sedan. Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun.

När han checkat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och Internet.

Han beslutar sig för att skicka ett mail till hustrun.Han stavar tyvärr fel i mailadressen och i cyberrymden betyder det att mailet hamnar hos någon annan.

I detta fall hos en prästänka i Sörmland, som just kommit hem från makens begravning och sitter vid datorn för att kolla om det har kommit några mail med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen finner henne avsvimmad och läser på datorskärmen:

’Till min älskade hustru. Jag har just kommit fram. Jag vet att du är förvånad över att höra från mig men de har datorer här numera och jag ville passa på att mejla. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser frammot att få träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.

PS. Det är verkligen hett här nere...’

Dagens ordspråk :Döm ingen förrän du gått en mil i hans skor.

Ha en bra måndag  önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar