fredag 1 maj 2009

... ..Bara roligt

Det finns mycket som är roligt.Min fd kollega Gunilla och jag hade alltid roligt på jobbet.Häromdag ringde hon och vi skrattade så att vi kiknade.Bland annat var det ett par  historier som hon berättade.

Det var två blondiner som skulle ut på picknick

Den ena hade tagit med sig en termos med varmt kaffe med sig.

Då frågade den andra blondinen som satt och tuggade tuggimmi-

 Har du slått varmt kaffe i termosen??

-Ja  visst det har jag.

-Den tuggummituggande blondinen Jaha tugg tugg .Men om du slår kall mjölk då??

-Ja då blir det kall mjölk.

-Jaha sa den tuggummituggande blondinen och efter ett tag sa hon-Hur vet ternosen det då?

****************************************************

Frun i huset var missnöjd över sin bil och beklagade sig för sin man.-Köp en överaskning till mej ,när jag sätter foten på plattan ska den accelera från 0-100 på 4 sek,bad hon.Helst en ljusblå!

Fylld av förväntan fick hon ett paket och öppnade det.för att se vad maken hade köpt .

Han lär var död nu!

******************************************************

För några dagar sen var jag inne på Preem,då kom en kvinna och frågade efter en sjuhundratia.

Vi tittade fundersamt på varandra tills en röst frågade

-"Vad är en sjuhundratia"? Då svarade hon

- "Du vet mitt i motorn" Jag måste ha tappat den och behöver en ny"

-"Vad fyller den för funktion"?Frågade någon.

Hon svarade att hon inte visste,bara att den alltid funnits där.

 Expediten räckte fram ett anteckningsblock och bad henne rita en bild på vad hon menade .

Kvinnan började med att göra en cirkel som är ca:6 cm i diameter och i mitten av cirkeln skriva 710

 

Hur du vet när flygplanet är över Afrika

Dagens ordspråk:Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga over ditt huvud,men du kan hindra dem att bygga bo i ditt hår

Ha en bra dag önskar Yvonne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar