tisdag 26 maj 2009

.........Lika men ändå olika

OBS! Gå in till kaffehörnan och anmäl ert intresse om ni vill till bloggträff här nere i Skåne . Datumet är inte bestämt än. Men det blir 15/8 eller 22/8

Visst kan man se likheten på hund och barn.

En mamma med barnvagn med bebis i och en flicka på 4 år lastar av all sin packning från tåget. Det är tungt och mamman är märkbart stressad. Flickan:
- Jag måste kissa!
- Snart älskling, vi måste bara ta alla våra saker.
- Men jag måste kissa nu, nu, NU!
- Ja, jo, jag vet, jag vet!
Flickan har benen i kors och börjar hoppa upp och ner.
- MAMMAAAAAAA!
- Ja, alldeles snart! Vi måste bara ha en vagn! Mamman går och hämtar en vagn. När hon kommer tillbaka har flickan slutat hoppa. Mamman:
- Så, nu går vi till toaletterna!
- Nu behövs det inte längre.
- Varför inte?
Flickan (eftertänksamt):
- Det är en hemlis!

Dagens ordspråk:Säg mig vem du umgås med och jag skall säga dig vem du är

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar