tisdag 1 december 2009

Ur barnamun!

Igår skrev jag om,att det var en hel del  som kunde komma ur barnamun.Och som förälder hade man andan i halsen över vad ens barn ska säga.Då fick jag en ide att sätta in foto på våra pågar och om två deras kommentarer  .

Dom här två hade alltid en massa frågor.

Ja ni vet dom kunde fråga varför den eller den såg ut på ett visst sätt.Per den äldste när han var tre år gammal så hände det sig att när vi var på en restaurang Så kom det en mörk man och då menar jag MÖRK.varav Per reser sig upp i stolen och pekar och säger med hög röst.Titta en apa! jag drog ner honom och kände det som om jag skulle sjunka ner genom golvet.Som tur var så hörde mannen inte det.  Vis av skadan så sa jag till dom att om ni ser något som ni undrar över så kan vi disskutera det när vi kommer hem.  

Ola den minste har alltid varit en spelevink och är det fortfarande.

Han fick samma förhållningsregler.På en fest så var där en man som hade en offantlig stor näsa,innan jag hade kunnat hejda Ola så ställde han sig mitt framför honom och pekade på näsan och sa vänd till mej... Mor! Den näsan ska vi prata om när vi kommer hem!  Ja ja ni förstår hur jag kände mej.Men mannen skrattade och kramade om Ola. Idag har regeln gått in .Och sen dess har båda pågarna själv haft barn som har kommit med roliga kommentarer

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar