torsdag 3 december 2009

Brandgata

Igår tänkte jag göra brandgata här hemma Blev inspirerad av Stattinskan.Men eftersom jag skulle till Lund idag,så kunde jag för min innre syn se kaoset när jag hade kommit hem.Kjell är inte så bra på att hoppa häck. Och jag skulle inte vilja vara skuld till att Kjell skulla ha hade brutit några ben eller armar.Så jag fick tänka om!

Det fick bli ett rejält rantafej istället!

Ut med gubbe och hundar med förmaningen gå en lång tur. Sen var det dags.Det var bara att kavla upp ärmarna.Fram med snabeldraken, golvmopp, skurspann och kvast och en liten spann att torka allt smått med.Nu skulle det städas!!

Köket först! Färdig med ett  bra resultat.

Flickornas rum fick en rejäl omgång.Bella hon började tvätta Ulla i rena rama förskräckelsen.Och mina målningar som jag gjorde en gång för länge sen,dom  kom upp visserligen utan ram än å länge.

Sen var det hallen och vardagsrum tur.

Sen var jag genomsvitti! Så det fick bli en en dusch  Allt Stattinskans fel.För jag kunde ha snitzlat en bana istället,men nu är det gjort! 

Så med ett rent samvete och ren kropp styr jag mot Lund och mitt gamla jobb och världens bästa kollega!!

Stor kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar