fredag 4 december 2009

Planering

Det blir inte alltid som man har planerat.På väg ner till Lund så ringer m-bilen.Gunilla har blivet akut kallad till sjukhuset Hennes svärfar är inlagd.

Gunilla frågar om jag kan ta hennes klass.Självklart ställer man upp.Vi har våra lektionsalar i omvårdnads/barn och fritidsprogrammets hus Så i korridoren till vårt rum så möts man av detta.                                             

Han är helt ofarlig och kallas för Benjamin.Han har jag använt i ett uppträde Då hade jag satt  på honom en slips ett par fräcka kallingar och en cigarett i munnen på honom för att visa att rökning är farligt.

Där finns fler läskiga saker.Två "proteser"(huvud)som Stattinska kan få låna.

Men.... nu in och ta fram pärmen för att ta reda på vad som det ska tränas på. 

Skolan har en Hotell/restauranglinje och vissa veckor kan man äta där.

                                             

Elever som Stina håller full koll på.

                                              

Fantastisk god mat Kyckling med ostsås och ungstekt potatis med sallad och ett trevligt matsällskap.

Innan lektionen börjat.

Full fart !!!Här tränar de på sången Julen är här. som ska vara  till avslutningen på Scandic hotell .Den ska de göra med helt släckt ljus och bara UVljus och vita handskar Den kunde dom så bra att jag behövde inte göra något..Två tjejer längst fram var blyga  

 så dom satte jag till att träna extra. Sen var det att gå igenom och träna till musikalen och där behövde dom min hjälp.Temat som de har är Disney ....

Ja så blev min dag i Lund på Gymnasieskolan Vipan. Det blir inte alltid som man har planerat men,är man flexibel och tar det som det kommer så brukar det fixa sig.

Kram till alla!! 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar