fredag 11 december 2009

Sjukvården av idag?

När jag gick igenom en del pärmar så hittade jag detta intressanta om sjukvården .Den här bilden är 15 år gammal.Den var i dålig kvalité så jag har bättrat på den lite.

Visst kan det stämma  till eftertanke!!!

  Karlsson är nyopererad och vaknar upp efter narkosen.
- Vad skönt att det är över!
- Var inte så säker på det, säger mannen i sängen bredvid. I mig glömde de en massa av trådar och fick öppna igen.
- Och i mig glömde de en sax, säger en annan.
I samma ögonblick kliver kirurgen in:
- Är det någon som har sett mina nycklar?

**************************************************

- Innan jag kom hit, doktorn, så har jag varit hos flera andra läkare, och de ställde en helt annan diagnos än ni.
- Det kan hända, men obduktionen kommer att visa att jag har rätt.

Det är så sant som dom säger läkarna begraver sina misstag!

*****************************************************

Ha en bra lördag! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar