måndag 7 februari 2011

Mystiskt!!!

 Jag blev utelåst förra veckan och stod där och bankade på dörren. Ringklockan var ur funktion.och jag kunde inte komma in .
igår morse tänkte jag att nu skulle det fixas.
Ringde till reperatören .
Hade tur... han sa att han kom om en halvtimma.
Han dök upp genom att ringa på dörren.En mycket tydlig signal hörs..
Min kommentar Oj!!! kan du laga ringklockan utifrån.
Han:jag har inte lagat ringklockan! 
Jag såg nog konstig ut för han log.
Nähä sa jag när du nu är här vill du laga denna för den har inte fungerat på ett halvår.

Pekar på en förstärkare till telefonen.
Visst säger han.Vilket telnr har ni .
Han ringer och det hörs en mycket stark signal i förstärkaren den fungerar!!!!!!
Nu är nog min min betalbar.Jag bara stirrar på honom ....och till sist säger jag ....
Kan du inte flytta in här??Allt fungerar ju bara du är i närheten.
Tyvärr tackade han nej!!
 Har ni också varit med om sådant här??Att när något är sönder och den kommer som ska reperar det  så fungerar allt perfekt.

Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning.
Källa: Nalle Puh

 

 

 

 

 

 

 

 Oj vad det stormar ute.Strömmen försvann i två timmar i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar