torsdag 3 februari 2011

Jag har gjort det igen!

Nu har jag gjort det igen!!! 
Vad då jo....

glömt att soptunnan ska sättas ut.


Jag hörde till min förskräckels att sopbilen var på vår gata igår morse.

 

Fick rusa ut med håret rufsig och  i min Höörsklänning(blåa morgonrock).
Detta har hänt mej förr så sopgubben hälsar på mej när vi möts i byn med ett leende.

 

 

Då!!!!!! Hände det som inte får hända!!! Jag hade glömt att slå upp smäcken på låset.
JAG ÄR UTELÅST!!!

Jag börjar att knacka och banka på vår dörr.Men Gubben är ju halvdöv så han hörde inte hur jag än bankade så öppnade han inte.
Jag bankade länge och till sist kom gannen ut och tittade på mej.Jag läste hennes tankar att hon trodde att gubben hade kastat ut mej.

Till sist kom jag på att jag kunde gå in i uterummet och försöka kalla på gubben där.Och det lyckades! Hade det inte lyckats så hade jag väl sprungit omkring i Höör med Höörsklänningen ännu!
Hittade på nätet om en som också hade glömt att sopbilen skulle komma.

 

 En kvinna står i sin gamla slitna morgonrock och ser genom fönstret hur sophämtningsbilen kommer rullande på gatan. Hon minns att hon glömt slänga sin egen soppåse, tar denna och springer ner till sopgubbarna.
- Kan ni ta med lite sopor?
- Det kan vi väl, svarar chauffören. Det är bara att hoppa upp..!
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar