fredag 28 maj 2010

Utan att slicka sig

Igår var jag och hämtade vår näst yngsta barnbarn.Jag sa unge man.....
Jag har köpt bulle till fikan,försök att äta den utan att slicka dej om munnen.Han tittade lite konstigt på sin tokiga farmor ,men menade att det skulle han fixa.
Man får inte stoppa hela bullen i munnen,utan äta den precis som en vanlig bulle.
Hur gick det då??Nu kommer bildbevis!

Nä nä vänd dej inte bort!

ha ha... där kom tungan.
Nästan ingen kan äta en sockerbulle utan att slicka sig om munnen.

Man får slicka sig om fingrarna.Och gott var det!

                                            

Meningen var att det skulle klippas gräs,men det får vi ta en annan dag,gräset var för vått.Det fanns annat och hjälpa till med vi plockade sten och rensade ogräs.

                     

                      

Bland annat fick denna löjtnanshjärtat som stod trångt en bättre plats att bre ut sig på. 
Tack Oskar för din hjälp!

Dagens klokord:

Om jag hade vetat hur underbart det är med barnbarn hade jag skaffat dem först. Lois Wyse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar