söndag 23 maj 2010

Förföljd!

Jag har en "kille" som förföljer mej hela tiden.
Det är som om vi hade ett osynligt snöre mellan oss. 

Till och med när jag tvättar golv är han mej i hasorna.

                                             



När jag vilar en stund på dagen är han där,men tittar bort när jag kommer på honom.

Ny vecka då kanske det passar med en rolig historia?

Det nyanställda sekreterarens uppfattning

om hur ord bör stavas överensstämde

inte med Akademiens ordlista, varför

chefen fann sig föranlåten att säga:

- Men det förstår väl fröken, att om ni

är osäker på hur ett ord stavas, måste

ni slå upp det i ordlistan.

- Men jag är aldrig osäker!

********************************************

För den som inte kan så mycket om blommor.

Läraren: Kan någon stava till krysantemer?

Olle: Vita eller gula.

Läraren: Vi säger väl gula ...

Olle: G - U - L - A.

***********************************

Dagens klokord: 
Den viktigaste personen i ditt liv är du själv. Varje gång väljer bort dig själv  försvinner lite av din själ.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar