måndag 24 maj 2010

Bra att chansa!

Igår satt vi och funderade hur vi skulle få hem 500kg singel till rabatten.Vi kunde ha fått låna släp av firman om vi ville .Men vi har ingen dragkrok.Och 500 kg singel tar man inte i fickorna.
Då!!!! fick jag syn på en bil som kom körande på gatan MED SLÄP!! Jag rusade ut som en oljad blixt.Ja ja ja  enligt mej gick det fort.Det var två pågar som körde .Jag frågade pågarna om de hade lust att hjälpa oss .De ringde sin chef och frågade och det var OK! Och vi körde och köpte singel.

Oj vad pågarna slet! Tack pågar för att ni hjälpte oss !!

Så var då singeln inne på gården.Nu var det bara att kavla upp ärmarna och ta på sig handskar för att få ut den..

Efter lite mer än en timmes jobb var singeln på plats.
Hoppas nu att Aroniabuskarna tar sig.
Jag gick in och lagade en kycklinggryta som satt   precis där den skulle.
Sen var jag i valet och kvalet om jag skulle köra till PROs sånggrupp.Hade så ont i rygg,ben och knän.Men så tänkte jag........ klart jag skall Jag sjunger ju inte med dom delarna.

Dagens klokord: 
Friskt vågat är hälften vunnit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar