lördag 6 mars 2010

Söndags skoj

Karin  tittade igenom en sajt med lediga tjänster när hon såg en annons som fick henne att fundera,hur svårt kan det vara.
Annonsen löd  "Bårhusassistent.Krav:kundvänlig och serviceinriktad"

__________________________________

Lilian och hennes femårige son pratade om skillnaden mellan hans barndom och hennes.Lilian påpekade att när hon var ung så hade hon inte Nintendo,mobiltelefoner,datorer eller ens digitalkameror .Hon insåg hur svårt det var för honom att fatta det när han frågade"Hade ni frukt"?
_______________________________

Under vår första dag på en semesterort bestämde min fru och jag oss för att gå ner till stranden. När jag gick upp på vårt rum för att hämta något att dricka var en av hotellets städerskor i färd med att bädda vår säng. Jag tog min kylväska och var på väg ut när jag stannade och frågade: ”Kan vi dricka öl på stranden?”
”Ja, men visst”, svarade hon, ”men först måste jag bli klar med resten av rummen.”

________________________________________________________

Dagens klokord:Det snabbaste sättet att få sitt barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se avslappad ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar