tisdag 16 mars 2010

Ändrade planer.

Ibland så blir det inte som man har planerat.meningen var att jag skulle till min brors hem och plocka fram viktiga papper som Juristerna behöver till bouppteckningen.
Men hans sambo vill inte att jag kommer.Hon vill inte lämna ut nycklarna så att jag kan få tag på papperna.Eftersom sambon kan dålig svenska så erbjöd jag mej att hjälpa till.Att vi kunde forska tillsammans .Jag vet att hon är dödsbouppgivare som är den som ska uppge utgifter och inkomster,men hon vet inget för min bror ordnade allt.
Och hon hade ingen inkomst för hon jobbade inte.Desutom så vet hon inte var alla papper finns.Jag mådde så dåligt av hennes agerande.
Ringde naturligtvis Hebbe som klapp till mej med "paddeln" så att jag fick ordning på saker och ting igen.Och Stattinskan som ringde och gav mej tröst..
Har pratat med jurist och vi är tre dödsbodelägare sambo jag och vår mor.Nu kommer vi inte in i huset.Nu måste jag prata med jurister så att allt blir lagligt.Fy vilken röra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar