torsdag 4 mars 2010

Språkbox

Tänkte förklara vad språkboxen går ut på.Som jag förklarade innan så gör eleverna ett arbete det kan vara det som de håller på med nu en resa.Då skriver dom en resa översätter den till teceknspråk övar historien och spelar in på VHS band

Här är rummet som har två språkboxar .Ni ser kameran som de spelar in sig med.Och sen kan de spela upp och kolla i TVn De lägger sen sitt band i en låda .Vi (lärare) går sen igenom banden och kollar tecken,flyt o.s.v även tillsammans med eleven.Viktigt är att se det positiva i vars och ens utveckling.Det tjänar också som en dokumentation.Och eleverna får naturligtvis banden om de vill ha det.När jag kom till Gymnasiet hade jag inget eget rum inga språkboxar.Men jag gav mej inte,för det är för elevernas bästa som jag kämpade.Nu har dom massor av material,för både jag och Gunilla är som ekorrar och samlar på allt som går att använda Vi gör även språkmaterial som man kan använda till andra språk.

Dagens klokord: Kunskap hjälper inte om den inte styrs av sunt förnuft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar