lördag 27 mars 2010

Pågarna

Det brukar sitta två äldre män på fiket vid Ica.Jag brukar hälsa på dom .Men så en dag stannade jag och sa hej pågar! Fick en trevlig pratstund.

Sen har vi fortsatt att prata med varandra när vi träffas.De har berättat att de är tvillingar och är 80år.De brukar gå en promenad varje morgon och så sluta med att ta en kopp kaffe.De här pågarna är ibland ute och reser.Nu ska den ene till Amerika han ska hämta pengar.Den andra ska till Tyskland och Sweitz Jag sa: då tar ni era fruar med er ?? De sa att de aldrig har varit gifta.Min spontana reaktion var Hur har ni lyckats klara er från det? De svarade: Om du bara visste hur mycket vi har strettat emot.Det måste ha varit jobbigt sa jag för ni är ju två trevliga snygga pågar.Vi har alltid så trevliga pratstunder.Så om vi bara våga ta kontakt med personer så har man mycket att vinna.

Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon.

Marcel Proust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar