måndag 22 mars 2010

Datormöss

 

Jag har köpt laptop och det finns ingen mus Tycker att det är svårt att få pilen dit jag vill,men det är väl en vanesak.
 Så jag har funderingar på att köpa mej en mus till min laptop.
Info om datamus

En datormus har man för att kunna flytta pekaren på sin skärm. Datormusen uppfanns 1963-1964 av Douglas Engelbart. På denna datormusen fanns det två hjul som gick att använda precis lika dant som en vanlig datormus.
Idag finns det datormusar i alla olika former, det finns t.e.x. datormusar utan hjul som använder sig utav laser.

Här är lite bilder på olika möss,vet inte vilken jag ska välja.                      

 

 

 

 

 

                                              

  

  Död mus                                      Utarbetad mus

                                                    

                                         

Första musen på Mars

 

Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar