lördag 10 oktober 2009

Hundliv

    Hej Ulla här !   

Jag och Bella kom överens om att jag skulle smyga upp mitt i natten och sätta in ett inlägg på mattes blogg,för att visa de nya sakerna... .Jo matte har köpt nya saker som vi tränar med.

Pinnen till vänster heter Target (hörde att matte sa det) Den till vänster är en klicker med en visselpipa i.Nu har vi lärt oss att komma när matte visslar.Jag är bäst på tageten.Bella har inte kommit på knepet än..Men matte är envis så det kommer säkert att fixa sig till slut.Men det bästa av allt tycker jag är den här. 

Visst är den fin?Ni kanske inte vet att "vårt gamla namn är Skåne terrier eller skåningar även råttehund .. Nu har jag kollat bland mattes roliga historier. Jag och Bella valde dessa!

********************************************

Bonden och hans hund satt och tittade på en cowboyfilm, när bonden plötsligt säger till sin hund:
- Kolla vilken knäppis, cowboyen pratar med sin häst.

***************************************************

Det var en gång en musfamilj, som en dag fick besök av en katt. Alla mössen blev rädda utom musfar, som skrek "voff voff voff". Katten blev jätterädd och sprang iväg. Då sa muspappan.
- Där ser ni, det är bra att kunna andra språk.

**********************************************************

En dam satt bredvid en man med en hund på tåget. Plötsligt utbrast damen:
-Usch, ta genast bort den dumma hunden. Jag känner redan en loppa krypa på mitt ben!
-Kom nu Buster, den där damen har loppor.

****************************************************

Nu måste jag tillbaka i "flickrummet innan matte upptäcker att jag sitter vid datorn ..

Ha en bra söndag alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar