måndag 27 juli 2009

Ibland kan det kännas jobbigt

Man har mycket att vara tacksam över bara man tänker efter.

När det känns för jobbigt,tänk så här...

Jag är tacksam :

-för tonåringen som gnäller för att han/hon måste diska ,för då är dom hemma och inte ute på gatorna.

-för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb eller pension 

.-för att jag måste städa efter en fest,för det betyder att jag har vänner .

-för att kläderna är lite trånga ,för det betyder att jag har mat på bordet.

-för att gr’smattan behöver klippas,fönster tvättas ,hängrännor sommåste rensas,jag har ett eget hem.

-för skuggan som bevakar mitt arbete ,det betyder att jag är ute i solen.

-för alla klagomål på politiker,det betyder att vi har fri yttranderätt.

-för att parkeringsplatsen är längst bort,för det betyder att jag har råd att ha bil.

-för min höda elräkning,den betyder att jag ahr det varmt.

-för kvinnan bakom mej sjunger falskt,för det betyder att jag kan höra.

-för tvätthögen på bordet ,för det betyder att jag har kläder att ta på mej.

-för trötthet och värkande muskler islutet av dagen,jag har kunnat arbeta hårt.

-för väckarklockan som ringer på morgonen,jag lever!

En dag var en blondin och en brunett ute och promenerade.

Brunetten sa plötsligt ohh! en död fågel.

Blondiner tittar snabbt upp och säger VAR??

*************************************************

Dagens ordspråk:Kunskap är att veta hur lite man vet.

Ha en bra dag alla :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar