tisdag 28 juli 2009

DATORN ÄR AV MANKÖN

Datorn är en han

Nu är det konstaterat att varför man säger "han" om dator

Den bör skötas av en kvinna,gärna så många som möjligt

Den måste matas med information och saknar förmågan till egna initiativ

Den tål inte överbelastning .

Den gör många fel utan att själv rå för det

Den försöker behålla måttet och befara att med åren bli utbytt mot intellegenta utländska konkurrenter .

Den måste underhållat hela tiden.

Den är tämligen enkelspårig.

Den fodrar stort tålamod  vid kontaktsvårigheter.

Den behövs för framtida utveckling.

Den är ett ekonomiskt alternativ.

*************************************************

Pelle gick till doktorn och bad om att få bli kasterad eftersom hans kompis hade blivit det.
- Är du helt säker, frågade doktorn eftersom det ändå är ett beslut som man borde tänka över.
- Javisst! Grannen gjorde ju det så säkrare kan jag inte bli.
Pelle fick ändå gå hem och tänka på beslutet men han kom ändå tillbaka för att bli kastrerad. Operationen gick bra och Pelle kunde lämna sjukhuset dagen efter. När Pelle var på parkeringen för att sätta sig i bilen träffade han sin granne och Pelle frågade naturligtvis vad han gjorde där.
- Nä, jag ska bara gå och vaccinera mig, svarade grannen.
- Ja, just det. Så hette det ju! utbrast Pelle.

********************************************************

        

Dagens ordspråk:Att misslyckas betyder inte att jag aldrig kommer att klara det.Det betyder att jag behöver mer övning .

Fenixmona kom med en bra kommentar.Aha ...det är därför det är så många  bloggande  kvinnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar