söndag 26 juli 2009

Dataåldern

Ja nu är vi i s.k dataåldern.Tekniken går med en rasande fart framåt.Och då är det inte så lätt att hänga med alla gånger.Man kan ringa support och få hjälp.

Supporten vad kan jag hjälpa till med?

Kunden:Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har skrivet bokstaven a  men hur ska jag få till cirkelen  runtomkring?

Supporten:Är markören fortfarande där?

 -Kunden:Nej jag är ensam här

*************************************

Och nästa kund kunde inte koppla upp sig.

Supporten:Är du säker på att du har använt rätt lösenord?

-Ja ..jag såg när min arbetskamrat skrev in det.

-Supporten: Kan du säga mig vad lösenordet var?

 -Kunden: Det var fem små stjärnor.

**********************************************

Supporten:Nu ska vi se hur ditt system ser ut..Klicka på den här datorn 

Kunden:Hur ska jag kunna göra det härifrån?

*********************************************

Kunden till Hewlett packardsupporten..Min laserskrivare är trasig.

 Supporten: Vilken modell har du?

 Kunden:Jo det är en Hewlett packard  Supporten:Jo jag förstår det ,är det en svart och vit skrivare

Kunden:Nej det är en beige.

***************************************

Kunden till supportern: mugghållaren är sönder.

?? mugghållaren

Jo du vet den,  man trycker på en knapp så åker mugghållaren ut. Det är den som är sönder

******************************************************

Dagens ordspråk:Att misslyckas betyder inte att jag varit en dåre.Det betyder att jag har tillräckligt med tro att försöka  

Ha en bra dag alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar