torsdag 16 september 2010

Mina dagar på Neurolgen

Tänkte att berätta lite om när jag låg på neurologen.
När det händer är man ganska liten.Hela söndagen hade jag ett tryck på 200/120 men de lyckades få ner det.WOW vilken huvudvärk!!!
Oss emmelan sagt så kom jag att tänka på varför i hela världen går personer och dricker (eller annat) så att man kräker och nästa dag har världens huvudvärk? På måndagen blev jag inkörd på en sal med 4 "sovkamrater".En gamal dam på 93 och som jag först inte förstod varifrån hon var.
Jag försökte med olika språk.När jag då hälsade på Polska så svarade hon dobre och jag trodde att hon var Polsk men så var det inte.
När Claudia ringde så löstes problemet hon var från Bosnien.och då plockade jag fram ur hårddisken (huvudet)de få orden jag kunde.Bland annat kakosi =hur mår du?
Hon blev så glad att hon pratade i flera minuter Jag fattade nada,jag bara nickade.Sen när jag gick ut i matsalen såg jag en man och frågade honom varifrån han var.SVAR:Bosnien!
 Ni kan tro att det blev fart på taxbenen.Hämtade tanten och satte dom bredvid varandra.Hon var så glad att få prata och vi andra satt bara och mös.Jag lärde mej en del Bosniska så jag hjälpte personalen.Det fanns många andra i personal och inlagda som kom från olika länder så jag fick lära mej flera hälsningsfraser.Maten var god inget att klaga på.Mellan mat-tiderna så var det att åka iväg på prover,träna och vila.Naturligtvis hade vi härlig stämning på vår sal.
Ja många granna män var där att vila ögonen på och i min ålder kan man göra det utan att dom misstänker en för något.
När jag skulle hem så hade den Bosniska tanten skickat efter kakor till oss på salen.
När jag sa adjö till henne så gråt hon och pussade mej.Jag sa Nanna valo valo Vilket betyde farmor tack så mycket,tack så mycket.Ja nu är jag som sagt hemma och blir uppassad av dena vackra trevlig tjej.Idag följer hon med mig till Lund för att ta prover.

barnbarnet Ellinor.

Dagens klokord:

En enkel vän förväntar sig att du alltid är där för honom/henne.
En verklig vän är alltid där för dej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar