onsdag 29 september 2010

Duktiga hundar...

När vi släppte ut vår hundar i trädgården så var det som att släppa ut en skenande skock vildhästar.De skällde så att man fick skämmas.Nu tänkte jag ändra på det alltså rusandet och skällandet.

Nu sitter alla och väntar i dörren till uterummet.Jag kallar på Tora hon längst till vänster.För varje gång jag gör momentet så får de sitta lite längre och vänta.

Ulla och Bella sitter tålmodigt kvar.

Bella i full koncentration.Kolla hennes ögon.
Så kallar jag och Bella får komma.

Nu var det Ullas tur att koncentrera sig.

Måste kolla så att de andra väntar på mej tycks Ulla tänka.

Innan jag släpper ut får de sitta ner och få belönning.

Så... Nu vill vi in igen.

Idag blev det kokt fisk med dillsås pot och rivna morötter.

Dagens klokord:

Min hund är vanligtvis nöjd med vad jag gör
eftersom hon inte är infekterad med föreställningen av vad jag borde  göra
 

- LORENZO IDOLSWINE -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar