söndag 20 september 2009

Ulla

 Nu är det Ullas tur att bli presenterad .I stamtavlan så heter hon Ulla-Bella

Vi bestämmde oss för att få in linje av vår gamla tik Olga och då blev det Haritzas kennel som hade använt en av våra avkommer Peacewoods Zigge Zick Zack .

När jag såg Ulla för första gången så tyckte jag att hon var så ful

Tryck på bilden

Men hon visade snart att hon var en smart hund .När vi satte upp en grind så tittar hon på mej och man kan se att hon tänker Tror du ja..

Här är hon på kurs i kantarellsök Första bilden så får hon lukta på "smällern" En burk med kantareller i .Sen är det ca:8 burkar nerstuckna i marken och i några finns det kantareller i .Ulla markerade klockrent! Sen gick vi till skogen där det var utlagt kantareller Hon tog alla till 100%.Hon är duktig på rally lydnad och  agility Bättre än Bella  ,för jag kan stå i mitten ock säga hindren och hon tar dom galant A:et och vippen älskar hon .Det vi måste träna på är slalom .Jag har börjat med freeestyle Här kan ni se vad det är .

Ullas första valpkull.2 hanar 3 tikar.De är nu 5 månader gammla .En nackdel har Ulla hon tycker inte om att klippa klorna.Och det går inte att muta henne.Så vi har en kamp hon och jag varje gång det är tid.Har börjat fila och det går bättre.Hon är aldrig en som bråkar eller ställer till bråk.Är försiktig med nya människor och hundar.Jag kan gå igenom en hop folk och hundar och hon följer mej sidan om utan att vara kopplad .Och jag har lärt henne give me five.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar