torsdag 7 oktober 2010

Ungsrengöring.

Jag låter Bang göra grovjobbet hos oss.ja inte författaren Bang (Barbro Alving) Utan detta....

 fantastiska rengöringsmedel som tar bort allt fett(kanske något man skulle duscha i?)

Det var inte mycket jag behövde skrubba på gallret.

Tadam!! Färdigt och så la jag folie i botten om jag skulle råka spilla

Vi åt ungsbakade grönsaker med en korv jag aldrig har köpt förr,och som jag inte köper fler gånger iheller.Den hete brännare och var av kalkonkött .
Jag lovar er den höll vad den lovade,den brände i munnen som eld.
Undrar just hur det ska kännas när den kommer andra vägen?

När ugnen ändå var varm så gjorde jag en äpplekaka.Gjord på  mjöl,havregryn,smör,äpple socker,kannel och hackad mandel som vi åt med vaniljsås.

Dagens klokord:

Det bästa stället att finna en hjälpande hand är i slutet på din egen arm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar