tisdag 12 oktober 2010

För sent eller...??

Igår morse steg jag upp tidigt skulle på röntgen. Kollar almanackan om tiden 07,50.
Skynda skynda!Kom ändå försent 5 min!
Rusar in till receptionen med andan i halsen och ber så mycket om ursäkt.
Sköterskan tar min kallelse och säger ta de så lugnt ingen fara.Sen kollar hon tittar på mej och säger med ett leende 
-Du är inte försen du är tidig.
Jag stirrar oförstående på henne,och då säger hon.
-Du är en hel dag för tidig.
Kollar kallelsen jo då hon hade rätt.
Snacka om att bli snopen.Så säger hon -jag ska kolla om de kan ta dej ändå.Jodå allt fixade sig.Man ska se det positivt tänk om det hade varit tvärtom.

Dagens klokord kommer från Nalle Puh!
Att kunna stava är inte det viktigaste.Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar