fredag 27 augusti 2010

Lördag

Idag är det lördag och jag kom att tänka på att så olika lördagarna har varit i mitt liv .
Förr gick man i skolan på lördagen.Och man arbetade på lördagarna.
Sen kom åren när man  planerade i veckan  vad man skulle göra på lördagen med kompisarna.
Man var ute med kompisar på lördagen på söndagen så sov man och gick kanske på bio.
Så gifte man sig fick barn och då blev lördagarna annorlund, det var slut på sovmorgnar .
Man var på olika utflyktsmål med barnen på lördagarna.
När sen vi flyttade på landet så var det på lördagarna vi var ute och red tidigt på morgonen,sen  myste vi på lördagskvällen med chokladpudding med vispgrädde(det var förmodlingen där jag la grunden till att jag blev underlång).
Söndagen var det ev hästtävlingar.
Barnen växte upp och de var ute med kompisar och då satt vi och tog det lugnt framför TV ensamma på lördagen, väntande på att pågarna skulle komma hem.
Pågarna gifte sig och så slapp man den oron.
Under hela denna tid  var vi  på hundutställningar oftast på lördagar och ställde ut våra hundar,för vi har kennel.
Och när man kom hem så damp man ner i soffan för att  hämta nya krafter.
Barnbarnen kom och oftast då hela klanen på lördagen rena kaoset uppstod.
Nu som pensionär så får jag göra precis vad jag vill(inbillar jag mej).
Om jag vill ha lördag på måndag  eller en annan dag så har jag det!

Dagens klokord:

Om du möter någon utan ett leende,
ge den då ett av dina egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar