lördag 3 april 2010

Deppig

Igår var jag deppig och förkyld.Det sägs att den som lyder råd är vis.
Fick ett vist råd av en vis man(läs han med paddeln)Gå ut och klippt till några buskar......

Jag klippte till rosenbusken.

Det blev en lövhög också.

Sen kom mina ögon att falla på elen som jag har under den blå lådan.Min bror sa till mej att ta den längre upp så blir det bättre Sagt och gjort jag slet och bar den tunga stenen.

Tadam nu är elen gömd.Sen var det dags att lagad mat.Ja man tager vad man haver sa en känd kock...

Gjorde kycklinggryta med vitlök och grönsaker i, krossade tomater och olika kryddor serverades med potmos och kall öl . Det satt som en smäck! 
Det kändes lite bättre så jag får tacka för rådet!

Förstår att jag kommer att dyka upp och ner i den känslosama karusellen ett bra tag.Dagens klokord är svårt men ett måste!!!!

Dagens klokord: Det man inte kan förändra eller påverka måste man acceptera och gå vidare i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar